Maserati

Maserati MSG Racing przygotowuje się do 10 sezonu w testach przedsezonowych w Walencji.

Walencja, Hiszpania – 23 października 2023 – Po rozpoczęciu historycznej nowej ery dla Tridentu w 2023 roku, Maserati MSG Racing z dumą kontynuuje swoją podróż w Mistrzostwach Świata FIA Formula E, prezentując swojego rywala w sezonie 10, Maserati Tipo Folgore.

 

Odsłonięty na przeddzień testów przedsezonowych na torze Circuit Ricardo Tormo w Walencji, Hiszpanii, Maserati Tipo Folgore wykorzystuje tę samą sprawdzoną technologię wygrywania wyścigów z sezonu 9, wzbogaconą o nową estetykę, odzwierciedlającą wybitne dziedzictwo marki Maserati w sporcie motorowym i jej kontynuującą, innowacyjną podróż elektryfikacji.

Maserati Tipo Folgore, odnoszący się do całej gamy pojazdów elektrycznych Maserati, stanowi doskonały most między przeszłością a przyszłością, z celem reprezentowania marki w nowej erze motorsportu: wybór doskonale zbieżny z planami strategicznymi Maserati i jej predyspozycją do innowacji. Nowy Tipo Folgore prezentuje akcenty koloru Rame Folgore (Miedziany Blask) z tyłu, przywołując charakterystyczny odcień nowej generacji elektrycznych samochodów Maserati, które będą reprezentować całą gamę produktów do 2030 roku.

 Dziewiąty sezon Formuły E przyniósł powrót włoskiej marki do Mistrzostw Świata w jednomiejscowych samochodach wyścigowych, gdy Trident po raz pierwszy pojawił się na gridzie od czasów ostatniego występu w Formule 1 66 lat wcześniej. Kampania ta przyniosła wiele przełomowych osiągnięć, w tym dwa miejsca na pierwszym miejscu, cztery miejsca na podium i historyczne zwycięstwo w Dżakarcie – wynik, który zaznaczył pierwsze zwycięstwo Maserati w jednomiejscowych wyścigach od Grand Prix Niemiec w 1957 roku.

Z wyraźnym niebieskim odcieniem, będącym symbolem Maserati, malowidło Maserati Tipo Folgore na sezon 10 stanowi wyraz zamiaru, a poprzez współczesne detale miedziane wskazuje na kolor Folgore – kolor przyszłości. Dzięki rewolucyjnemu pakietowi Gen3 Formuły E – najszybszemu i najbardziej energooszczędnemu pojazdowi do rywalizacji w Mistrzostwach Świata do tej pory – samochód reprezentuje najwyższy standard wydajności pojazdu elektrycznego. Z mocą wynoszącą 350 kW, samochód osiąga prędkość maksymalną ponad 200 mph, a dzięki możliwości 600 kW regeneracyjnego hamowania, zapewnia, że 40% całej energii zużywanej podczas wyścigów pochodzi z odzysku. Dzięki rozwojowi technologii od toru do ulicy, Formuła E i Maserati MSG Racing odegrają kluczową rolę w podróży elektryfikacji marki Maserati, przenosząc innowacje z toru na gamę samochodów. Z 17 rundami, w tym nowym wyścigiem w Tokio, Japonia, 10. sezon Formuły E będzie największym sezonem w historii serii i rozpocznie się 13 stycznia 2024 roku w Meksyku po zakończeniu testów przedsezonowych.