Maserati

Maserati wraca do rywalizacji w Mistrzostwach GT - GT2 wyrusza na pierwsze jazdy próbne

Maserati powraca. Autodromo Varano de’ Melegari było miejscem debiutu na torze wyczynowego MC20 GT2, samochodu będącego uosobieniem powrotu House of the Trident do wyścigów. Shakedown na torze w Parmie jest prekursorem serii wydarzeń poprzedzających oficjalną odsłonę samochodu pod koniec czerwca w Belgii, podczas 24-godzinnego wyścigu w Spa.

Maserati jest gotowe, aby obudzić wspomnienia, które towarzyszyły mu w ekscytujących mistrzostwach GT, z głodnym nowym samochodem zaprojektowanym, by przywoływać wyczyny jego poprzednika, chwalebnego i zwycięskiego MC12. Historia Trident w sporcie motorowym to historia sukcesów trwających prawie sto lat, unikalnego i charakterystycznego DNA oraz pasji rozbudzanej przez związek marki z potężnym dziedzictwem z przeszłości i dążeniem ku przyszłości, w której wyścigi są niezbędny składnik.

Maserati GT2 to ucieleśnienie szybkości, elegancji, stylu i innowacji. Samochód zaprojektowany jako arcydzieło osiągów: niezwykły i zapierający dech w piersiach między krawężnikami, stworzony, by świętować powrót Maserati na tory. Nowy rozdział rozpoczął się pod koniec 2022 roku wraz z ogłoszeniem udziału w Mistrzostwach Świata Formuły E ABB FIA 2023, uzupełnionych włączeniem do GT2 European Series, w ramach strategii opracowanej w celu przywrócenia Trident na właściwe tory.

Opracowany i zaprojektowany przez inżynierów Maserati we współpracy z Centro Stile Maserati, aby zapewnić typowe dla marki standardy estetyczne, Maserati GT2 dziedziczy niezwykły silnik Nettuno V6 o mocy 463 kW/630 KM z Maserati MC20, wznosząc go na wyższy poziom.

Najbardziej atrakcyjne specyfikacje techniczne obejmują całkowicie nową, opatentowaną technologię MTC (Maserati Twin Combustion) opartą na silnikach F1, ultralekką centralną skorupę z włókna węglowego – doskonałe rozwiązanie zapewniające dobry stosunek masy do mocy – oraz lekkie, w pełni kompozytowe nadwozie , gdzie właściwości aerodynamiczne są wykorzystywane do granic możliwości, aby poprawić obciążenie pionowe, ale jednocześnie zapewnić najlepszą wydajność pod względem oporu. Wiele uwagi poświęcono opracowaniu prawidłowego wyważenia obciążenia aerodynamicznego, podczas gdy spód został opracowany specjalnie tak, aby najlepiej działał w synergii z przednim splitterem i tylnym spojlerem (regulowanym); ma szybko zdejmowane nadwozie w celu zoptymalizowania wymiany komponentów; podwozie charakteryzuje się wysoką sztywnością skrętną i zginającą.

Wspomaganie kierownicy jest w pełni elektryczne. Wszystkie elementy zawieszenia samochodu to specyficzne komponenty wyścigowe – zarówno z przodu, jak iz tyłu dostępne będą regulowane amortyzatory i regulowane stabilizatory. Podobnie elektronika. 6-biegowa sekwencyjna wyścigowa skrzynia biegów i łopatki zmiany biegów przy kierownicy z elektrycznym obrotowym siłownikiem zmiany biegów wywołują emocje napędzane adrenaliną.

Deska rozdzielcza z włókna węglowego i 10-calowy wyświetlacz zintegrowany z deską rozdzielczą tworzą futurystyczną, intuicyjną kabinę, uzupełnioną karoserią o charakterystyczne dla Maserati Corse malowanie i malowanie (Blu Infinito).

Klejnot mechaniki i inżynierii, awangarda innowacyjnych rozwiązań technicznych, z futurystycznym, minimalistycznym i rzeźbiarskim wnętrzem nawiązującym do ekstremalnych linii nadwozia, Maserati GT2 jest dedykowany zespołom wyścigowym i dżentelmenom, którzy biorą udział w Mistrzostwach GT2 .

Jednomiejscowy samochód Trident z osłoniętymi kołami jest wynikiem zwycięskiej synergii między mężczyznami i kobietami Maserati oraz awangardowym designem i stylem, który zawsze wyróżniał kreacje włoskiej marki, uzupełniony niepowtarzalnym poczuciem luksusu, nawet gdy droga staje się torem. Zaciekły MC20 GT2 przygotowuje się zatem do odkrywania nowych horyzontów, konsolidacji i definiowania wyścigowej przyszłości Maserati w świecie sportów motorowych.


Andrea Bertolini, kierowca testowy Maserati, powiedział: „Pierwsze kilka dni jest zawsze wyjątkowych, tym bardziej dla mnie, kiedy miałem szczęście doprowadzić Maserati do sukcesu w Mistrzostwach Świata GT1, gdzie zdobyłem cztery tytuły. Teraz wracamy na właściwe tory z kolejnym wspaniałym samochodem. Przeprowadziliśmy wiele testów i wczesne opinie są pozytywne. Powrót za kierownicę GT był naprawdę ekscytujący i widziałem, że wszyscy zaangażowani byli bardzo entuzjastyczni i zmotywowani. Skupiliśmy się na opracowaniu produktu, który nie tylko wyróżnia się na tle konkurencji, ale jest także idealnym samochodem dla naszych dżentelmenów pod względem prowadzenia, komfortu i osiągów. Chcemy, aby doświadczyli wyjątkowego uczucia w tym samochodzie. W ciągu ostatnich kilku miesięcy intensywnie pracowaliśmy w symulatorze, dzięki zaangażowaniu fantastycznego zespołu. Chciałbym im podziękować, a najbardziej pozytywnym aspektem jest to, że po tych pierwszych dniach urzeczywistniamy to wszystko w największym stopniu. Przed nami intensywna seria dni testowych, które przygotują nas do startu