Maserati

Maserati MSG Racing walczy o pierwszą dziesiątkę w wyścigu Diriyah Race Two

Maserati MSG Racing walczyło o miejsce w pierwszej dziesiątce w rewanżu Diriyah E-Prix 2023, a Edoardo Mortara zajął dziewiąte miejsce na torze Riyadh Street Circuit.

Pewnego dnia po wymagającym wyścigu otwierającym w obiekcie wpisanym na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, marka Monegasque powróciła do formy i uzyskała pozytywne tempo w kwalifikacjach, aby nabrać rozpędu.

Zarówno Edo, jak i jego kolega z zespołu, Maximilian Günther, rozpoczęli swoje starania z grupy B i chociaż Max był nieśmiały w pojedynkach, Edo znalazł się w pierwszej czwórce i awansował do ćwierćfinału.

Tutaj szwajcarsko-włoski zawodnik zmierzył się z Mitchem Evansem z Jaguara i zakwalifikował się na siódmym miejscu po przegranej z Kiwi w pojedynku na jednym okrążeniu. Tymczasem Max zajął 10. miejsce.

Na początku 39-okrążeniowej afery obaj kierowcy poczynili pozytywne postępy i podczas gdy Edo awansował na piąte miejsce na pierwszym okrążeniu, Max zajął dziewiąte miejsce, wyprzedzając Stoffela Vandoorne'a na dziewiątym okrążeniu.

Od tego momentu duet ustabilizował się w stałym rytmie, chociaż Edo stracił pozycję na 21. okrążeniu po tym, jak został wyprzedzony przez Jake'a Dennisa i Sama Birda.

Samochód bezpieczeństwa na okrążeniu 27, spowodowany kolizją Nico Müllera, zakłócił zamierzoną strategię zespołu, a powrót do zielonej flagi na okrążeniu 31 pozostawił 10-turową jazdę do flagi w szachownicę.

Edo i Max wykorzystali w tym czasie oba tryby ataku i niestety na ostatnim okrążeniu spadli w kolejności, zajmując dziewiąte i dziewiętnaste miejsce.

Dziewiąty sezon Mistrzostw Świata Formuły E FIA zostanie wznowiony 11 lutego wraz z dziewiczym wyścigiem w Hajdarabadzie w Indiach.

W Ich słowach

James Rossiter, szef zespołu, Maserati MSG Racing
„Po trudnym weekendzie miło jest zdobyć kilka punktów na tablicy, chociaż wciąż jesteśmy daleko od miejsca, w którym chcemy być. Uzyskanie dobrego wyniku w kwalifikacjach było kluczem do naszych dzisiejszych wyników, a Edo był bardzo ostry na pierwszym okrążeniu, zajmując piąte miejsce po starcie z siódmej pozycji. Max również wykonał świetną robotę, nadrabiając zaległości i przez cały czas walczył o punkty. Byliśmy w stanie utrzymać dobre tempo z liderami na wczesnych etapach, ale ze względu na dużą liczbę graczy bardzo trudno było zaplanować czas aktywacji trybu ataku. Samochód bezpieczeństwa jeszcze bardziej skomplikował sytuację i niestety, przy zwiększonym tempie, trudno było zrobić wiele postępów. To były trudne dwa dni dla wszystkich w zespole, ale jestem niezmiernie dumny z tego, jak wszyscy się zgrali. W ten weekend podjęliśmy wyraźne kroki naprzód i jeśli będziemy kopać dalej, 

Edoardo Mortara, kierowca, Maserati MSG Racing
„Po trudnym pierwszym wyścigu myślę, że całkiem dobrze się dziś zregenerowaliśmy, a awans do pojedynków kwalifikacyjnych stawia nas w dobrej pozycji do walki o punkty. Na starcie trochę buksowałem, ale udało mi się dostać do pierwszej piątki, wyprzedzając Seba [Buemi] i Jake'a [Dennisa]. Niestety, nie mieliśmy tempa, aby na dłuższą metę utrzymać się w czołówce, ale po wczorajszym spotkaniu powinniśmy być zadowoleni z kilku punktów. Zrobiliśmy kilka kroków naprzód, ale musimy się przegrupować przed Hajdarabadem, abyśmy mogli dalej walczyć z wyzwaniami, przed którymi stoimy. Jestem bardzo wdzięczny mojemu zespołowi i mam wielki szacunek dla wszystkich w garażu za ich ciężką pracę w ten weekend.”

Maximilian Günther, kierowca, Maserati MSG Racing
„To był dla nas bardzo trudny weekend. Chłopaki wykonali fantastyczną robotę, budując nowy samochód na dzisiaj i myślę, że zrobiliśmy kilka pozytywnych kroków w kwalifikacjach. Przez cały wyścig byliśmy blisko zdobycia punktów, ale brakowało nam tempa i skuteczności, aby posuwać się do przodu. Chociaż Diriyah był twardy, jesteśmy silnym zespołem i musimy dalej naciskać. Wiem, że możemy tam dotrzeć”.

Giovanni Sgro, szef Maserati Corse
„Pierwsze punkty w sezonie dla zespołu Maserati MSG Racing, a Edo zajął dziewiąte miejsce. To był pełen wyzwań weekend tutaj w Diriyah, jednak odporność zespołu pozwoliła nam na rywalizację obu kierowców na torze. Wiele się nauczyliśmy, a teraz patrzymy w przyszłość na Indie i rundę czwartą w Hyderabadzie.

 

Maserati MSG Racing
Maserati MSG Racing jest jednym z zespołów założycielskich Mistrzostw Świata FIA Formuły E, aw grudniu 2013 roku został pierwszym producentem, który dołączył do najważniejszej kategorii w pełni elektrycznych samochodów w sporcie motorowym. Jako jeden z nielicznych stałych uczestników serii od inauguracyjnego sezonu 2014/15, MSG Racing rosło w siłę i w 2021 roku zasmakowało zwycięstwa wicemistrzostwa świata z Edoardo Mortarą przed zakończeniem swojego najbardziej udanego sezonu w 2022 roku, kończąc sezon jako wicemistrzowie świata drużyn.