Maserati

Maserati MC20 z tytułem EVO Car of the year 2022

Rok 2022 za nami, a więc to dobry czas do podsumowań. Magazyn EVO, jedna z wiodących światowych redakcji dla entuzjastów samochodów, wybrał najlepszy samochód minionego roku, a zostało nim Maserati MC20

Zespół sędziowski, który dokonywał wyboru, składał się z wielu znanych i cenionych dziennikarzy, który sprawdzili bogatą konkurencję. Maserati MC20 był również chwalony za to, że jest „samochodem dla miłośników motoryzacji” – dostarcza niesamowitych wrażeń i emocji, prowadzi się świetnie przy każdej prędkości i wyraźnie odróżnia się od innych supersamochodów.

Gwiazdą tygodnia jest Maserati MC20. To F40 w świecie współczesnych samochodów. To współczesny turbodoładowany samochód, który brzmi jak auto grupy C. Jest genialne i przede wszystkim, to Maserati. W tych ugrzecznionych czasach, to niezwykle pociągający pojazd. Oto on: Samochód Roku. Pokochaliśmy go. – powiedział prowadzący

Stuart Gallagher, redaktor Evo, powiedział „To niezwykły samochód, który rozpala w kierowcy pasję, z której słynie Maserati. Emanuje charakterem, nagradza kierowcę za wszystko, co robi, i sprawia, że za każdym razem, gdy z niego wychodzisz, masz ochotę na kolejną przejażdżkę. Dodaj egzotyczny element włoskiego projektu motoryzacyjnego, a otrzymasz doskonały przepis zarówno na genialny samochód, jak i zwycięzcę eCoty”.

Komentując ekscytujące wieści o triumfie Maserati MC20, dyrektor generalny Maserati North Europe, Peter Charters, powiedział: „Wszyscy w rodzinie Maserati są słusznie dumni z tego niesamowitego wyróżnienia dla MC20. To bardzo wyjątkowy samochód, zaprojektowany zgodnie z naszą strategią „Luksus z przeznaczeniem”. MC20 jest inspirowany wyścigami, a każdy szczegół wzmacnia więź między kierowcą a samochodem, w fotelu kierowcy nic nie odwraca uwagi od sportowych wrażeń i wspaniale, że sędziowie Evo poczuli to szczególne połączenie”.

Sercem MC20, zarówno Coupé, jak i Cielo, jest nowy, rewolucyjny 3-litrowy silnik Nettuno V6 twin-turbo, który zapewnia 630 koni mechanicznych. Najnowsza konstrukcja układu napędowego Maserati to pierwszy silnik przeznaczony do samochodu drogowego, w którym zastosowano innowacyjny układ ze wstępną komorą spalania oraz z podwójnymi świecami zapłonowymi, technologię wywodzącą się z zawodów Formuły 1.Podobnie jak w przypadku wszystkich modeli Maserati, klienci mogą wybierać spośród szerokiej gamy opcji, a także tworzyć naprawdę spersonalizowany i niepowtarzalny samochód za pomocą opcji personalizacji Fuoriserie.