Maserati

MC20 Cielo: odsłonięto nazwę nowego spydera Maserati

MC20 Cielo: odsłonięto nazwę nowego spydera Maserati

Modena, 16 maja 2022 r. – Maserati jest gotowe do zaprezentowania kolejnego nowego modelu: jedynego w swoim rodzaju spydera, znanego jako MC20 Cielo. Światowa premiera odbędzie się 25 maja.

Aby zbiec się z dzisiejszym Międzynarodowym Dniem Światła, marka spod znaku Trójzębu ujawnia nazwę samochodu, który daje niesamowite emocje z jazdy, a wszystko to dzięki uczuciu nieba nad głową. Nic dziwnego, w końcu nowy model Maserati jest kabrioletem.

MC20 Cielo ogłasza swoje sportowe powołanie i swoją szczególną cechę: MC oznacza Maserati Corse („Wyścigi");  20 odnosi się do 2020 roku, czyli roku który rozpoczął nową erę marki;  Cielo („niebo") podkreśla fakt, że jest to model poświęcony przyjemności z jazdy na świeżym powietrzu, przy jednoczesnym zachowaniu wszystkich przywilejów prawdziwego supersportowego samochodu.

Nowy spyder to model w 100% wyprodukowany we Włoszech: opracowany w Maserati Innovation Lab w Modenie i wyprodukowany w historycznym zakładzie na Viale Ciro Menotti, podobnie jak wersja coupé.

 

Maserati S.p.A.

Maserati produkuje pełną gamę unikalnych samochodów o niesamowitej osobowości, natychmiast rozpoznawalnych w dowolnym miejscu. Dzięki swojemu stylowi, technologii i z natury ekskluzywnemu charakterowi zachwycają najbardziej wymagające gusta. Maserati zawsze było punktem odniesienia w branży motoryzacyjnej. Ambasadorami tego dziedzictwa są: flagowe Quattroporte, Ghibli, Levante oraz  Grecale, zupełnie nowy „wyjątkowy" SUV. Wszystkie modele charakteryzują się wykorzystaniem najwyższej jakości materiałów i doskonałych rozwiązań technicznych. Ghibli, Levante i Grecale są również dostępne w wersjach hybrydowych. Kompletna gama, wyposażona w 4-cylindrowe hybrydowe układy napędowe, benzynę V6 i benzynę V8, z napędem na tylne koła i cztery koła, ucieleśniająca DNA osiągów marki spod znaku Trójzębu. Najlepszym z nich jest supersportowy samochód MC20, napędzany przełomowym silnikiem Nettuno V6, wykorzystującym technologie pochodne F1 dostępne po raz pierwszy w jednostce napędowej standardowego samochodu produkcyjnego.