Nowe Maserati Levante Hybrid
Dodano 19.04.2021
Przeciwieństwa się przyciągają na światowej premierze pierwszego hybrydowego SUVa Maserati: zarówno na targach motoryzacyjnych w Szanghaju, jak i wirtualnie na stronie houseof.maserati.com
Modena, 19 kwietnia - Maserati Levante Hybrid zostaje zaprezentowane światu zarówno wirtualnie, jak i w rzeczywistości. Główna premiera odbyła się na targach motoryzacyjnych w Szanghaju, z kolei reszta świata mogła zobaczyć pierwszego, hybrydowego SUVa Maserati wirtualnie za pośrednictwem strony: www.houseof.maserati.com, gdzie nadal można obejrzeć powtórkę premiery, a także zobaczyć i pobrać materiały specjalne przygotowane przez Maserati z okazji odsłony Levante Hybrid.
Za sprawą pierwszego zelektryfikowanego SUVa w historii marki, Maserati stawia ważny krok naprzód w ramach swojej strategii elektryfikacji, która miała początek w zeszłym roku, na przykładzie modelu: Ghibli Hybrid. “Szybsze. Bardziej ekologiczne. Niepowtarzalne”, Levante Hybrid jest szybsze od modelu wysokoprężnego, bardziej zrównoważone od diesla i wersji benzynowej, a także niepowtarzalne dzięki swoim cechom charakterystycznym. Ten SUV Maserati, który już wywarł znaczący wpływ na dzieje marki za sprawą bijących rekordy liczb, idzie naprzód ku przyszłości, w której każdy model z trójzębem na masce będzie zelektryfikowany.
Maserati jest marką nowatorską z natury, a dzięki Levante podąża za filozofią, która skierowała ją do świata elektryfikacji: poprawy osiągów przy jednoczesnym hołdowaniu swoim wartościom, zapewnia prędkość i zwrotność przy jednoczesnej oszczędności paliwa oraz pogłębianiu zaangażowania marki w dostarczaniu przyjemności z jazdy i luksusu. Wynikiem tego jest hybrydowy SUV, który zachowuje charakterystyczny i legendarny ryk Maserati.

Większa moc
Levante Hybrid łączy czterocylindrowy, dwulitrowy silnik z 48-woltowym układem hybrydowym w celu odzyskiwania energii w trakcie zwalniania oraz hamowania. Samochód hybrydowy waży mniej niż jego sześciocylindrowy odpowiednik (wysokoprężny i benzynowy), a co najważniejsze, jego masa jest lepiej rozłożona, ponieważ akumulator położony jest z tyłu, nie ograniczając przestrzeni bagażowej oraz optymalnie równoważąc ciężar pojazdu. Wszystko to, aby nowe Levante Hybrid było jeszcze bardziej zwrotne i dawało większą przyjemność z jazdy.
Moc maksymalna wynosząca 330 KM i moment obrotowy wysokości 450 Nm osiągany przy zaledwie 2250 obr./min sprawiają, że osiągi Levante Hybrid, dostępnego jedynie w wersji z napędem na wszystkie koła, robią wrażenie: maksymalna prędkość 240 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6 sekund.
Jeśli chodzi o wygląd, to premierowa wersja Levante Hybrid charakteryzuje się nowym metalicznym, trójskładnikowym kolorem o nazwie Azzurro Astro, dostępnym w ramach markowego programu personalizacji Maserati Fuoriserie.
Pozostałe elementy nadwozia i wnętrza składają się na błyskawicznie rozpoznawalną stylistykę tego samochodu: część z nich jest błękitna, w odcieniu wybranym z uwagi na identyfikację z samochodami hybrydowymi i już użytym w modelu Ghibli Hybrid.
Z zewnątrz błękit okrasza trzy kultowe wloty powietrza po bokach, zaciski hamulców oraz logo na słupku C. Ten sam odcień pojawia się również wewnątrz samochodu, konkretnie na szwach foteli.

Ciągła łączność, dzięki Maserati Connect
Levante Hybrid to samochód z funkcjami łączności dzięki nowemu programowi Maserati Connect.
Ciągła łączność z Maserati umożliwia pilnowanie stanu technicznego samochodu, a program Maserati Connect powiadomi kierowcę o konieczności wykonania serwisu, co poprawi jakość obsługi klienta. Kierowcy mogą być też w kontakcie ze swoim samochodem za sprawą smartfona lub smartwatcha poprzez aplikację Maserati Connect. Obsługa jest też możliwa z domu za pomocą wirtualnego asystenta (Amazon Alexa i Google Assistant).
Specjalnymi gośćmi cyfrowej premiery Levante Hybrid byli David Beckham, nowy Światowy Ambasador marki Maserati, oraz Dardust, zapewniający ekskluzywną ścieżkę dźwiękową.
Więcej o Maserati Levante Hybrid można przeczytać na oficjalnej, polskiej stronie Maserati: https://www.maserati.com/pl/pl/models/levante/hybrid,
a także w artykułach na Wp.pl:
https://e.autokult.pl/41047,tworcy-hybrydowego-maserati-levante-elektryfikacja-to-sukces-ktory-daje-nam-nowe-mozliwosci
https://e.autokult.pl/41046,maserati-levante-hybrid-to-kolejny-krok-w-elektryfikacji-tej-marki-na-szczescie-ostrozny

DANE TECHNICZNE
SILNIK
Układ
L4 Mild Hybrid z eBoosterem i systemem BSG 48 V
Pojemność skokowa (cm³)
1995
Średnica cylindra / skok tłoka (mm)
84 x 90
Stopień sprężania
9,5:1
Moc maksymalna (KM przy obr./min)
330 przy 5750
Maksymalny moment obrotowy (Nm przy obr./min
450 przy 2250
Wtrysk paliwa
Bezpośredni wtrysk benzyny (GDI)
Ciśnienie wtrysku (bar)
200
Indukcja
1 turbosprężarka typu mono-scroll
1 eBooster 48 V
Wał korbowy
Stal kuta
Smarowanie
Pompa oleju o zmiennym wydatku
Układ rozrządu
1 górny wałek rozrządu na łańcuchu z systemem MultiAir
OSIĄGI
Przyspieszenie 0–100 km/h (s)
6,0
Prędkość maksymalna
240
Droga hamowania od 100 do 0 km/h (m)
36
ZUŻYCIE PALIWA I EMISJA CO2
Cykl łączony WLTP (l/100 km)
Do potwierdzenia * Oczekiwanie na aktualną certyfikację
Cykl łączony WLTP (g/km)
231-–252
PRZEKŁADNIA
Skrzynia biegów
Ośmiobiegowa automatyczna ZF
Przełożenia
Bieg 1: 5; Bieg 2: 3,2; Bieg 3: 2,14; Bieg 4: 1,72; Bieg 5: 1,31; Bieg 6: 1,00;
Bieg 7: 0,82; Bieg 8: 0,64; Wsteczny: 3,46; Główne: 3,27
Przekładnia
Napęd na wszystkie koła z mechaniczną tylną przekładnią różnicową o podwyższonym tarciu z blokadą
ZAWIESZENIE
Przednie
Podwójne wahacze, stabilizator poprzeczny
Tylne
Wielowahacz, stabilizator poprzeczny
HAMULCE
Przednie
Tarcze wentylowane 345×32 mm, dwutłoczkowe ruchome zaciski
Tylne
Tarcze wentylowane 330×22 mm, jednotłoczkowe ruchome zaciski
WYMIARY I MASY
Opony przednie/tylne
265/50 R19
D × S × W (mm)
5005 × 1981 × 1693
Rozstaw osi (mm)
3004
Rozstaw kół przednich/tylnych (mm)
5005 × 1981 × 16931631/1662
Pojemność bagażnika (l)
580
Pojemność zbiornika na paliwo (l)
80
Masa wg świadectwa homologacji (kg)
2090
