Maserati

Prezentacja MC20 | MC12 | Ghibli Fuoriserie

Zobaczyć trzy kultowe modele Maserati obok siebie to prawdziwa gratka nie tyko dla fanów motoryzacji, ale i kolekcjonerów. Tak było podczas lokalnej odsłony długo wyczekiwanego super sportscar Maserati w naszym salonie. Goście mogli podziwiać nie tylko futurystyczne MC20, ale także  Ghibli Fuoriserie będące zapowiedzią nowego konfiguratora Maserati oraz prawdziwą perełkę - kultowe Maserati MC12 Versione Corse o mocy aż 755KM!

Maserati od zawsze kojarzone jest z egzotyką i sportową elegancją. W DNA tej włoskiej marki wpisane są wyścigi i wszystko, co związane z motosportem. Teraz Maserati zdecydowanie to podkreśla nowym, długo wyczekiwanym modelem MC20, który nawiązuje i czerpie inspirację z legendarnego MC12 zbudowanego na podwoziu Enzo Ferrari. Już od kilku miesięcy Maserati organizuje przedsięwzięcie jakim jest Roadshow Maserati MC20. Dzięki tej inicjatywie w wielu showroomach Maserati, klienci mogą zobaczyć na żywo nowy okaz z Modeny, a także poznać bliżej nowy program personalizacji, jakim jest „Maserati Fuoriserie”.

Prezentacja, która odbyła się w salonie Maserati Pietrzak była najdłuższą przypadającą na region Europy Środkowo-Wschodniej, ale to nie wszystko. Podczas trzydniowej prezentacji można było również podziwiać supersportowe Maserati MC12 Versione Corse, a dokładnie egzemplarz 0000 wart około 12 milionów złotych. MC12 napędzane jest 6- litrowym silnikiem V12, który dysponuje mocą aż 755KM przy 8000 obr./min. Warto dodać, że Andrea Bertolini za kierownicą MC12 uzyskał  tytuł Mistrza Świata w 2006 roku w klasie GT1. Ponadto w latach 2004-2008 MC12 startowało w najbardziej renomowanych wyścigach na świecie, zdobywając w sumie 32 miejsca na podium.

 

Co kryje w sobie MC20?

Włosi przy projektowaniu najnowszego modelu Maserati MC20  inspirowali się nie tylko modelem MC12, ale i całym swoim dziedzictwem wyścigowym. W ten sposób we wnętrzu Maserati MC20 znajduje się kierownica zaprojektowana przez Andrea Bertolini, dostępna również z Alcantarą dla tych, którzy lubią nieco bardziej wyścigową atmosferę we wnętrzu. Z kolei to, na co szczególnie zwraca się uwagę w MC20 to perfekcyjna konstrukcja nadwozia monocoque. Centralna i cała dolna część samochodu, a także przód i listwy boczne  wykonane  są  z włókna węglowego. Pokrywa centralnie umieszczonego silnika Nettuno w 100% wyprodukowanego przez Maserati stworzona jest z poliwęglanu, dzięki czemu jest o prawie 50% lżejsza od standardowego szkła. Dzięki zastosowaniu tego typu komponentów oraz włókna węglowego waga MC20 wynosi niecałe 1500kg. Pozostając przy silniku Nettuno warto dodać, że został on wzbogacony o technologię  MTC (Maserati Twin Combustion), która zainicjowała innowacyjny system spalania, opracowany w pełni przez Maserati. Wyewoluował on z technologii komory wstępnej, stosowanej w układach napędowych Formuły 1.  W ten sposób zaledwie 3 litrowy silnik V6 o mocy 630 KM potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 2,9s, osiągając prędkość maksymalną ponad 325 km/h. Zestawiając te osiągi z masą samochodu, na każdego konia mechanicznego przypada tylko 2,33 kilograma.

   Nowe Maserati wyróżnia się sylwetką od aktualnie dostępnych modeli, sprawiając wrażenie supersamochodu nowej ery. Podkreślają to również drzwi typu butterfly, które po raz pierwszy zostały zastosowane w produkcyjnym Maserati. Nowością jest również system nagłośnienia włoskiej marki Sonus Faber, który w przypadku rozwiązań dla branży motoryzacyjnej, dostępny jest tylko i wyłącznie w samochodzie Maserati MC20. Marka Sonus Faber słynie z naturalnego dźwięku, który uzyskiwany jest, dzięki konsekwentnemu stosowaniu kluczowych technologii oraz filozofii projektowania, którą  można znaleźć w nagradzanych głośnikach domowych Sonus Faber. Dzięki specjalnemu strojeniu Sonus Faber, dźwięk jest zawsze naturalny, czysty i szczegółowy, dając słuchaczowi możliwość rozróżnienia różnych instrumentów wraz z emocjami, które towarzyszą słuchaniu muzyki na żywo. Dodatkowo, Maserati wraz z nowym modelem MC20 oraz poliftingową gamą modeli Levante, Ghibli, Quattroporte MY21 oraz Trofeo z silnikiem V8 ogłosiło współpracę z TIDAL - globalną platformą umożliwiającą słuchanie muzyki na żądanie. Modele Maserati  wyposażone w unikalny system audio od teraz będą miały zainstalowaną aplikację TIDAL z bezpłatnym członkostwem na 12 lub 3 miesiące, w zależności od pojazdu.

Konstrukcja monocoque MC20 z włókna węglowego została stworzona przy współpracy z Dallarą oraz liderami w projektowaniu i budowie wyścigowych samochodów sportowych. W celu dopracowania idealnej aerodynamiki MC20 przeszło ponad dwa tysiące roboczogodzin testów w tunelu aerodynamicznym Dallara i ponad tysiąc symulacji CFD (Computational Fluid Dynamics). Maserati MC20 wykorzystuje podwójne wahacze poprzeczne przy wszystkich kołach. To rozwiązanie popularne w sportach motorowych, jednak w przypadku samochodów drogowych jest rzadko spotykane. W najbliższych latach Maserati MC20 będzie produkowane również w wersji elektrycznej oraz jako kabriolet.

 

Zaskakujące Ghibli Fuoriserie

 Mimo, że uwagę szczególnie zwraca genialna MC20 i MC12, trzeba przyznać, że zaprezentowane Maserati Ghibli Fuoriserie nie pozostaje w tyle. Surowy, charakterny design, dzięki nadwoziu ze szczotkowanego aluminium bezbłędnie zapowiada nowy program konfiguracji, sprawiając, że ma się ochotę zobaczyć jeszcze więcej. Odważny design to nie wszystko, pod maską Ghibli Fuoriserie znajduje się rasowa V8 o mocy 580KM, rozwijająca prędkość do 326 km/h. Programem objęte są modele: Ghibli, Quattroporte i Levante oznaczone edycją Trofeo. Wkrótce dołączy do niego również najnowszy model MC20. Program Maserati Fuoriserie tworzony jest przez Centro Stile przy współpracy Garage Italia i dzieli się na trzy podstawowe kolekcje napędzane inspiracjami. W ten sposób kolekcja CORSE - inspirowana jest dziedzictwem wyścigowym Maserati; UNICA - trendami w kulturze, modzie i sztuce; FUTURA - technologiami i przyszłością. Lokalna prezentacja w naszym salonie odbyła się w dniach od 13.12 do 15.12.