Maserati

10 rzeczy, których być może nie wiedziałeś o Maserati Levante

Jakie udogodnienia kryje w sobie Levante? Czym różnią się od swoich poprzedników nowe wersje – GTS oraz Trofeo? Poznaj 10 rzeczy, których być może nie wiedziałeś o Maserati Levante.

 Dla jednych nowe wersje Maserati Levante (Trofeo oraz GTS) niczym się nie różnią, dla innych te różnice są wręcz diametralnie. Jedną z najważniejszych zmian, jaką możemy zauważyć, a właściwie poczuć, jest mocniejszy silnik V8 wprost od Ferrari, który nowego SUV-a potrafi wręcz ponieść niczym lekki sportowy samochód. Każdy, kto przejedzie się chociaż raz nowym Trofeo lub GTS zauważy znaczącą różnicę. Tymczasem dla tych, którzy nie mieli okazji jeszcze przetestować nowych wersji, przygotowaliśmy 10 ciekawostek. Znajdziecie je poniżej.

 

1. Tryb Corsa dostępny tylko w Trofeo

Maserati Levante Trofeo uznawane jest za jeden z najszybszych SUV-ów na świecie. Dzięki trybowi Corsa w jednej chwili potrafi zmienić się z luksusowego SUV-a, w samochód przeznaczony na tor. Nie powinno to nikogo dziwić, w końcu Corsa po włosku oznacza „Wyścig” i do takiej właśnie jazdy przystosowany jest również nowy SUV od Maserati. Główne zalety trybu to:

  • elektroniczna kontrola układu stabilizacji toru jazdy,
  • napęd na wszystkie koła ,
  • VSC, czyli układ dynamicznej kontroli stabilności pojazdu dostrojony do maksymalnej zwinności,
  • tryb szybszej zmiany biegów. 

 2. IVC – większy poziom bezpieczeństwa, lepsze osiągi

Maserati Levante GTS oraz Trofeo z silnikiem V8 o pojemności 3,8 l korzystają z nowego systemu IVC. To system, który nie tyle koryguje, co zapobiega niestabilności pojazdu i zwiększa poziom bezpieczeństwa, tym samym gwarantując jeszcze lepsze osiągi oraz wysoką dynamikę prowadzenia. IVC, czyli (inter-vehicle communication systems), wykorzystuje specjalny algorytm, którego celem jest przewidywanie warunków drogowych oraz sterowanie z wyprzedzeniem pracą silnika i hamulców. IVC poprawia stabilność pojazdu, poprawia jego trakcję w ekstremalnych warunkach oraz koryguje wszelkie boczne uślizgi.

Zalety systemu to:

  • zapobiega niestabilności zamiast ją korygować,
  • z wyprzedzeniem dostosowuje pracę układu hamulcowego i parametry pracy silnika,
  • zapewnia większe bezpieczeństwo jazdy,
  • sprawia, że pojazd jest szybszy i przyjemniejszy do prowadzenia dla kierowcy,
  • optymalizuje przyczepność i równowagę samochodu.

 

3. Napęd AWD - natychmiastowa reakcja

Aby zapewnić maksimum bezpieczeństwa Maserati wykorzystuje napęd AWD, który dostępny jest we wszystkich wersjach Levante i nie tylko. Podczas prowadzenia Maserati w warunkach ograniczonej przyczepności, system Q4 w zaledwie 150 milisekund może zmienić podział momentu obrotowego pomiędzy osiami, tym samym zapewniając Ci maksymalnie możliwe bezpieczeństwo, bez względu na panujące warunki.

 

4. 580 KM znajdujących pod maską Levante Trofeo

Serce Maserati Levante Trofeo? To zdecydowanie 580KM znajdujących się pod maską. Silnik wyprodukowany przez Ferrari, to najmocniejsza wersja, jaka kiedykolwiek napędzała Maserati. V8 umieszczona w Trofeo i GTS jest bezpośrednią ewolucją silnika, który znalazł się w Quattroporte GTS. Uwagę przykuwa również design silnika, którego pokrywa została pokryta włóknem węglowym, a pokrywy zaworów oraz kolektory dolotowe zostały pomalowane na czerwono, podkreślając fakt, że Maserati zadbało wręcz o każdy detal nowego SUV-a.

 5. Mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu – czym jest i za co odpowiada?

Maserati Levante Trofeo wykorzystuje mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD - limited slip differential), który automatycznie zwiększa moment obrotowy na kole, które ma najlepszą przyczepność - gwarantując maksimum trakcji, komfortu prowadzenia, jak i bezpieczeństwa niezależnie od tego, po jakiej nawierzchni aktualnie porusza się pojazd.

 

6. System pneumatycznego zawieszenia dla jeszcze lepszych osiągów bez względu na teren, po którym się poruszasz

Pełną kontrolę nad trakcją wspiera również pneumatyczne zawieszenie z adaptacyjnymi amortyzatorami Skyhook. Dzięki temu możesz podnosić i opuszczać pojazd na 6 różnych poziomach wysokości w zależności od swoich preferencji oraz terenu, na którym testujesz swoje Levante. Pneumatycznie zawieszenie zapewni Ci najlepsze osiągi przy określonych prędkościach oraz terenie, zgodnie z wybranym trybem jazdy.

 7. 8 biegowa skrzynia z trybem szybszej zmiany

Elementem, który zdecydowanie wyróżnia Trofeo od pozostałych wersji jest 8 biegowa skrzynia biegów wzbogacona o wspomniany wcześniej tryb Corsa, który skraca czas zmiany biegów - szybciej niż w trybie Sport. W Maserati dostępne są tryby manualnej, jak i automatycznej zmiany biegów, dzięki czemu możesz cieszyć się komfortową jazdą lub tą bardzo dynamiczną niczym w Formule 1.

 8. Wygląd zewnętrzny Maserati Levante Trofeo

 Niech nie zmyli Cię pozornie podobny wygląd Trofeo do pozostałych wersji Levante.

Trofeo różni się kilkoma istotnymi elementami, m.in.:

  • przedni grill, został wzbogacony o podwójne pionowe pasy, wykończone w kolorze Black Piano oraz siatką o strukturze plastra miodu,
  • maska została wykonana z lekkiego stopu, a po jej obu stronach znalazły się dwa otwory wentylacyjne, przeznaczone dla lepszego chłodzenia silnika,
  • na zewnątrz pojawiły się elementy z włókna węglowego, z kolei wnętrze Trofeo opcjonalnie jest dostępne z matowym, carbonowym wykończeniem o charakterystycznym splocie,
  • zarówno Levante Trofeo jak i GTS jako jedyne modele Maserati dostępne są w dodatkowej opcji z 22-calowymi kołami Orione. W standardowym wyposażeniu, Maserati Trofeo dostępne jest z 21-calowymi kołami Anteo.

Dzięki tym elementom Trofeo zyskało dynamiczniejszy i jeszcze bardziej sportowy charakter, który potrafi dopasować się do każdej sytuacji, nieważne czy jedziesz z rodziną na weekendowy wyjazd, czy sprawdzić swoje możliwości na torze.

 

 9. Super sportowe, komfortowe fotele

Elementem charakterystycznym każdego Maserati jest idealnie dopracowana i ekskluzywna tapicerka. W Levante Trofeo znajdują się super sportowe fotele wykończone skórą Pieno Fiore produkowaną we Włoszech. Fotele wyróżniają się specyficznym, pikowanym wzorem szycia. Skóra użyta w środkowej części foteli jest specjalnie mikroperforowana, aby umożliwić Ci jak najlepszą wentylację. Zobacz poniżej, jak prezentuje się Trofeo z tapicerką Pieno Fiore o charakterystycznym wzorze.

 

 

 

10. Bowers & Wilkins Surround Sound System

Dźwięk niczym w sali kinowej? Maserati Levante Trofeo zapewni Ci nie tylko sportowe doznania, ale i pozwoli Ci rozkoszować się Twoimi ulubionymi piosenkami, zapewniając najlepszą jakość dźwięku. Wszystko dzięki systemowi Bowers & Wilkins, który zapewnia 17 głośników, które zostały rozmieszczone w całej kabinie tak, aby zapewnić najlepszy dźwięk wszystkim podróżującym, chyba że decydujesz się na błogie brzmienie Maserati – wtedy system Bowers&Wilkins zdecydowanie nie będzie Ci potrzebny.

 

 

To 10 rzeczy, które warto wiedzieć o Maserati Levante Trofeo, zanim wsiądziesz za jego stery i wyruszysz w swoją podróż życia. Chcesz dowiedzieć się, co potrafi na drodze Maserati z V8 pod maską?

Zadzwoń do nas i umów się na jazdę testową:

 Sonia Szafrańska

tel. +48 530 840 604

Grzegorz Zagórski

tel. +48 882 477 93