Maserati

Nowe MC20 - poznaj je bliżej

Maserati MC20

Najważniejsze informacje:

  • MC20 to nowy supersamochód Maserati, który wyznacza początek nowej ery marki. Opracowany przez Maserati Innovation Lab i wyprodukowany w historycznym zakładzie przy Viale Ciro Menotti w Modenie jest w całości wyprodukowany we Włoszech.
  • Ma unikalny styl, który łączy w sobie kultowe cechy tradycji Maserati z czystą, innowacyjną aerodynamiką.
  • Maserati MC20 odznacza się najlepszym w swojej klasie stosunkiem masy do mocy oraz udoskonalna aerodynamiką.
  • Identycznym podwoziem z włókna węglowego będą się w przyszłości odznaczać trzy planowane konfiguracje: coupé, kabriolet i elektryczne MC20.
  • Maserati Nettuno: to przełomowy, opatentowany silnik V6 o mocy 630 KM z nową technologią MTC (Maserati Twin Combustion) wprost z F1.
  • Maksymalna prędkość to ponad 325 km / h.
  • 8-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów.
  • Nowe kolory, nowe kombinacje i możliwość personalizacji samochodu za pomocą ekskluzywnych materiałów.
  • MC20 oznacza Maserati Corse 2020 („Maserati Racing 2020”) i zwiastuje powrót Maserati do wyścigowego DNA marki.

Modena - Maserati przedstawia MC20, arcydzieło inżynierii i stylizacji, które otwiera nową erę dla marki spod znaku Trójzęba. Wraz z MC20, Maserati powraca do korzeni, czyli do supersamochodów, które łączą luksus i osiągi z wyjątkowym stylem Maserati.

MC20 to Maserati o oszałamiającej wydajności aerodynamicznej. Jego wspaniały wygląd kryje bezkompromisowo sportową duszę, z nowym 630-konnym silnikiem V6 Nettuno, który zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h poniżej 2,9s i prędkość maksymalną ponad 325 km/h. Opatentowany, w 100% silnik Maserati, korzysta z  technologii MTC (Maserati Twin Combustion), innowacyjnego układu spalania, opracowanego przez markę. Wyewoluował on z technologii komory wstępnej, stosowanej w układach napędowych Formuły 1. Uklad ten został zaprojektowany i zbudowany całkowicie we własnym zakresie.

MC20 to Maserati zbudowane z myślą by zachwycać. Maserati, które idealnie odnajduje się na torze, ale także doskonale radzi sobie na drodze. Ma wspaniałe właściwości jezdne, komfort i bezpieczeństwo. W jego wnętrzu wydajność łączy się z luksusem i ekskluzywnością integralną dla wszystkich modeli marki.

MC20 został zaprojektowany w Modenie i zostanie zbudowany w miejscu, w którym od 80 lat rodzą się modele marki. Nowa linia produkcyjna została utworzona przy Viale Ciro Menotti, w miejscu, gdzie kiedyś składano samochody GranTurismo i GranCabrio, i uzupełniono ją o zupełnie nową lakiernię. Projekt rozpoczął się w styczniu 2019 roku.

MC20: Najlepszy w swojej klasie: stosunek masy do mocy

MC20 jest wyjątkowo lekki – jego waga to poniżej 1500 kg, a dzięki swojej mocy 630 KM jest najlepszy w swojej klasie pod względem stosunku masy do mocy, który wynosi 2,33 kg / KM. Ta niewielka waga została osiągnięta bez poświęcania czegokolwiek w zakresie komfortu.

MC20 ma wszystko, co samochody tego typu muszą mieć dzisiaj, aby zadowolić klientów, którzy kochają sportowe samochody, ale poza osiągami szukają również komfortu I luksusu. Całe podwozie jest wykonane z włókna węglowego i kompozytów, dzięki którym mogła zmniejszyć się waga samochodu oraz pozwoliło to na większą swobodę w projektowaniu form. Włókno węglowe umożliwia tworzenie kształtów niemożliwych do wykonania z metalu tłoczonego, drzwi motylkowe są tego oczywistym przykładem.

MC20: Dopracowana aerodynamika, dzięki licznym testom

Ponad dwa tysiące roboczogodzin w tunelu aerodynamicznym Dallara i ponad tysiąc symulacji CFD (Computational Fluid Dynamics) umożliwiły stworzenie samochodu o dopracowanej aerodynamice, który jest również prawdziwym dziełem sztuki.

MC20: Elegancki i sportowy, niewątpliwie wydajny i lekki

Koncepcyjnie aerodynamiczna konstrukcja MC20 dzieli samochód na dwie części: górną, w której przeważają względy stylistyczne, oraz bardziej techniczną część dolną, oznaczoną kolorem odpowiednio czarnym i karbonowym. W górnej części samochodu kształty odpowiadają przede wszystkim priorytetom estetycznym, a właściwości aerodynamiczne są połączone z liniami opracowanymi przez projektantów, aby osiągnąć wysoką wydajność bez kolidowania z eleganckim nadwoziem.

Otwory wentylacyjne na masce i te po bokach, które zapewniają wlot powietrza do silnika i chłodzą intercooler, są „naturalnymi” cechami, praktycznie niewidocznymi, gdy patrzy się na samochód pod pewnym kątem. Co więcej, nie ma oczywistych elementów aerodynamicznych. Maserati odznacza się tylko dyskretny tylny spojlerem. Przednie kanały powietrzne zostały zoptymalizowane, tak aby zapewnić wydajną dystrybucję powietrza na chłodnice oraz dolną i górną część samochodu. Szczególną uwagę zwrócono również na prawidłowe zarządzanie przepływami ciepła. Podłoga jest całkowicie zamknięta i była przedmiotem złożonych analiz projektowych, aby zmaksymalizować wydajność aerodynamiczną samochodu.

Jego przód zawiera rozbudowany system generatorów wirów, który jest jeszcze bardziej efektywny dzięki charakterystycznemu garbowi podłogi, która stopniowo unosi się pośrodku, w obszarze na poziomie kół, aby zwiększyć przepływ powietrza.

Kanał odpowietrzający w obszarze za przednim kołem zaczyna się w pobliżu punktu, w którym garb osiąga największe rozmiary i biegnie wzdłuż boku, generując znaczne obciążenie pionowe w linii z przednią osią w wyniku wydmuchiwania powietrza przepływającego od dołu i nadkola.

Włączenie tej funkcji wywodzącej się z wyścigów oznaczało specjalną konformację nadwozia typu monocoque z włókna węglowego, nadkola i drzwi, podobnie jak miało to miejsce wcześniej w MC12.

Kanały powietrzne w progach drzwi, zlokalizowane bezpośrednio przed tylnymi kołami w strefie z naturalnym nadciśnieniem, umożliwiają niezbędny przepływ powietrza przez komorę silnika bez uderzania o opory.

Podsumowując, w tylnej części podłogi samochodu znajduje się duży dyfuzor z kanałami o różnej głębokości i zoptymalizowanymi spojlerami pionowymi, które wykorzystują różnice ciśnień między różnymi sekcjami do generowania wirów i pobudzania przepływu powietrza.

Dzięki niemal obsesyjnej dbałości o rozwój wszystkich tych funkcji i nieustannej ciężkiej pracy nad integracją czynników technicznych z wymaganiami estetycznymi, MC20 generuje duże obciążenie aerodynamiczne z doskonałym oporem, umożliwiając osiągnięcie maksymalnej prędkości ponad 325 km / h i możliwość idealnego trzymania się podłoża w każdych warunkach atmosferycznych.

MC20: Moc

Prędkość maksymalna to ponad 325 km / h, przyspieszenie od 0 do 100 km / h w mniej niż 2,9 s, a od 0 do 200 km / h w mniej niż 8,8 s.

Dla wersji elektrycznej, która będzie miała zasięg ponad 380 km, prędkość maksymalna wyniesie ponad 310km/h, przy przyspieszeniu od 0 do 100 km / h w 2,8 s i od 0 do 200 km / h w 8,4 s.

MC20: Monocoque dla trzech osób

Konstrukcja monocoque wykonana z materiału kompozytowego jest połączeniem technologii i wydajności. Konstrukcja monocoque z włókna węglowego została osiągnięta dzięki współpracy między Maserati i Dallarą, liderami w projektowaniu i budowie wyścigowych samochodów sportowych.

Model monocoque został opracowany od samego początku dla wszystkich trzech typów samochodów, które będą produkowane w najbliższych latach: coupé, kabriolet i przyszłej wersji elektrycznej. Architektura i geometria modelu monocoque są takie same we wszystkich trzech wersjach, ale różnią się rozmieszczeniem włókien węglowych i warstw. Coupé będzie się koncentrować na lekkości i wydajność; kabriolet wymaga większej sztywności skrętnej z powodu braku dachu; a wersja elektryczna będzie miała większą ogólną wytrzymałość i lepszą ochronę obszaru akumulatora. Dlatego jeden projekt obejmuje trzy wersje, zmieniając jedynie rodzaj, ilość i ułożenie włókien węglowych.

MC20: Zawieszenie

Bardzo kompaktowe przednie zawieszenie ma podwójne wahacze z półwirtualnym układem kierowniczym, dwoma dolnymi i jednym górnym. Ten sam półwirtualny układ zastosowano w tylnym zawieszeniu, co jest jednym z nielicznych przypadków tej aplikacji dostępnych obecnie na rynku.

Zastosowanie półwirtualnego zawieszenia pozwala na utrzymanie stałej powierzchni styku opony podczas pokonywania zakrętów, zapewniając wysokie przyspieszenia boczne i zachowując naturalne i instynktowne prowadzenie w każdej sytuacji i przy każdej prędkości.

MC20: Silnik

630-konny, sześciocylindrowy, turbodoładowany silnik V o pojemności 3000 cm3 i mocy 90 °, zwany „Nettuno”, jest całkowicie nowy i chroniony międzynarodowym patentem, ponieważ przenosi do samochodu drogowego technologię, którą wcześniej można było znaleźć tylko w Formule 1. Jest to silnik 100 % wyprodukowany w Modenie i aktualnie najmocniejszy 6-cylindrowy silnik w produkcji. Zaprojektowany komponent po komponencie przez specjalistów od silników z działu technicznego Maserati, przy stałym wsparciu laboratorium Modena Innovation Lab, posiada najbardziej zaawansowaną technologię spośród wszystkich silników samochodowych dostępnych na dzisiejszym rynku.

Trzy główne elementy silnika:

Komora wstępna: komora spalania umieszczona pomiędzy centralną świecą zapłonową a konwencjonalną komorą spalania, z którą jest połączona szeregiem specjalnie ukształtowanych otworów.

Boczna świeca zapłonowa: standardowa świeca zapłonowa zapewniająca rezerwę i płynne spalanie silnika w warunkach pracy, gdy użycie komory wstępnej nie jest konieczne.

Podwójny (pośredni i bezpośredni) układ wtrysku: w połączeniu z ciśnieniem tłoczenia paliwa 350 bar zmniejsza hałas przy niskich obrotach, ogranicza emisje i paliwo.

Nowy silnik Nettuno ma podwójną komorę spalania na każdy cylinder. Konstrukcja zawierająca komorę wstępną, w której są wbudowane zarówno świeca zapłonowa, jak i wtryskiwacz. Mieszanka paliwowo-powietrzna wtłaczana jest do komory wstępnej podczas suwu sprężania tłoka. W pobliżu GMP główna świeca zapłonowa zapala mieszankę w komorze wstępnej, wyzwalając spalanie pilotowe, a następnie rozchodzi się (przez specjalne otwory) do konwencjonalnej komory spalania. W procesie powstaje spalanie z wieloma frontami płomienia, charakteryzujące się dużą turbulencją, a tym samym większą wydajnością; poprawia to ogólną sprawność silnika i zwiększa moc wyjściową bez wpływu na zużycie paliwa.

Nowy silnik Nettuno generuje moc 210 koni mechanicznych / litr. Dzięki temu jest to obecnie najlepszy w swojej klasie 6-cylindrowy silnik pod względem mocy jednostkowej.

MC20: Sportowa kierownica

Kierownica została opracowana i zaprojektowana przy udziale Andrei Bertoliniego, kierowcy testowego Maserati Corse i byłego mistrza świata w MC12. Wybrano grubą kierownicę, aby zmaksymalizować ergonomię i sportowy charakter. Dostępne są tylko podstawowe przyciski i przełączniki, w tym przyciski Start i Launch Control. MC20 jest pierwszym Maserati nowej generacji, który ma przycisk zapłonu na kierownicy, kolejny symbol niezwykle sportowego charakteru tego samochodu. Start i Launch Control są zintegrowane z centralnym obramowaniem kierownicy. Kierownica pokryta jest czarną skórą ze wstawkami z włókna węglowego. Jest również dostępna z Alcantarą® dla tych, którzy wolą bardziej wyścigową atmosferę.

Łatwo dostępne, duże łopatki zmiany biegów, przymocowane do kolumny kierownicy, są dostępne w standardowej konfiguracji z ciemnego aluminium oraz z włókna węglowego jako część pakietu wnętrza z włókna węglowego.

MC20: Tryby jazdy

MC20 ma pięć trybów jazdy, wybieranych za pomocą selektora pośrodku tunelu: WET, GT, SPORT i CORSA. Każdy z nich ma własny kolor: WET- zieony; GT- niebieski; SPORT- czerwony; CORSA- żółty; ESC OFF-pomarańczowy.

Tryby jazdy wybiera się, obracając konsolę przez kilka sekund. Na przykład samochód uruchamia się w domyślnym trybie GT. Wystarczy pół sekundy ruchu w kierunku trybu wymaganego do przełączenia z GT na SPORT (po prawej) lub WET (po lewej) lub kierowca może przycisnąć konsolę przez 2 sekundy, aby wybrać tryb CORSA. Naciśnięcie i przytrzymanie przez 5 sekund przełącza na tryb ESC Off. Dłuższy czas ma na celu upewnienie się, że kierowca wybrał ten tryb celowo, a nie przez pomyłkę.

Cztery tryby są rozróżnione w następujący sposób:

Tryb GT (domyślny tryb jazdy)

Tryb GT to domyślny tryb jazdy, aktywny po uruchomieniu samochodu. Jest idealny do codziennej jazdy i zapewnia maksymalną łatwość użytkowania i komfort.

  • Doładowanie silnika: normalne
  • Czułość pedału: normalny opór
  • Zawory wydechowe aktywne: otwarte tylko powyżej 5000 obr./min
  • Ustawienie zmiany biegów: powolne i płynne
  • Zawieszenie: miękkie
  • Kontrola trakcji: normalna

 Tryb mokry

Tryb WET zapewnia najwyższy poziom kontroli na mokrych lub wilgotnych nawierzchniach, aby zapobiec poślizgom podczas przyspieszania lub pokonywania zakrętów.

  • Doładowanie silnika: ograniczone
  • Czułość pedału: normalny opór
  • Zawory wydechowe aktywne: otwarte tylko powyżej 5000 obr./min
  • Ustawienie zmiany biegów: powolne i płynne
  • Zawieszenie: miękkie
  • Kontrola trakcji: wszystkie elementy sterujące są aktywne

Tryb SPORT

Tryb SPORT zapewnia najwyższe osiągi w warunkach wysokiej przyczepności i jest idealny do użytku na torze.

  • Doładowanie silnika: normalne
  • Czułość pedału: niski opór, wysoka czułość
  • Zawory wydechowe aktywne: otwierane przy 3500 obr / min
  • Zmiana biegów: szybka i bezpośrednia
  • Zawieszenie: sztywne
  • Kontrola trakcji: sport

Tryb CORSA

Tryb CORSA zapewnia kierowcy najbardziej ekstremalne doznania. Kontrola trakcji jest znacznie mniej aktywna, a kontrola stabilności aktywna, ale z bardzo wysokimi progami. Ten tryb zapewnia maksymalną przyjemność, ale także najtrudniejszą obsługę.

  • Doładowanie silnika: maksymalne (maksymalna moc dostępna od razu)
  • Czułość pedału: niski opór, niezwykle czuła
  • Zawory wydechowe aktywne: zawsze otwarte
  • Ustawienie zmiany biegów: wyścigowe
  • Zawieszenia: wyścigowe
  • Kontrola trakcji: wyścig

 

W trybie CORSA kierowca może aktywować Launch Control za pomocą przycisku na kierownicy.

Tryb ESC OFF

W ESC OFF wszystkie funkcje sterowania są wyłączone. Jest podobny do trybu CORSA, ale z całkowicie wyłączoną kontrolą trakcji.

Regulowane zawieszenie

Przycisk pośrodku selektora trybu jazdy umożliwia kierowcy regulację zawieszenia. Przydaje się w trybach SPORT lub CORSA, gdy zawieszenia są wyjątkowo sztywne. Naciśnięcie przycisku „Zawieszenie” sprawia, że ​​zawieszenia są wygodniejsze i mniej sztywne. Jest to szczególnie przydatne na nierównym podłożu, ponieważ zapewnia kierowcy sportowe, a jednocześnie komfortowe wrażenia z jazdy.

MC20: Zawieszenie

MC20 posiada dwuwahaczowe zawieszenie z aktywnymi amortyzatorami. Półwirtualny układ podwójnych wahaczy poprzecznych z krótkim wrzecionem jest stosowany na przedniej i tylnej osi. Ten typ zawieszenia zapewnia najlepsze osiągi w zakresie prowadzenia i komfortu jazdy.

Półwirtualny zespół podwójnych wahaczy na przedniej osi gwarantuje najlepszą kontrolę nad kierownicą i najwyższą precyzję kierowania, a także tłumi drgania przenoszone z drogi na kierownicę, gwarantując większy ogólny komfort kierowcy. Opcjonalnie dostępny jest system podnoszenia pojazdu przy niskich prędkościach, zwiększający prześwit podczas pokonywania przeszkód, takich jak progi zwalniające lub strome rampy. Kierowca może aktywować system, naciskając odpowiedni przycisk na kierownicy. Po uruchomieniu układ hydrauliczny podnosi przednią oś o 50 mm. Kierowca może wtedy wyłączyć system, ponownie naciskając przycisk. W tym momencie samochód powróci do standardowego prześwitu.

System działa do 40 km / h. Jeśli system podnoszenia jest włączony, a samochód przekracza 40 km / h, system wyłącza się automatycznie i samochód powraca do normalnej wysokości nad ziemią.

MC20: Cyfrowe lusterko wsteczne

Cyfrowe lusterko wsteczne jest atrakcyjnie zaprojektowane bez ramy. Obrazy są przekazywane przez kamerę cofania i niesamowicie zwiększają widoczność kierowcy, pomagając mu we wszystkich manewrach za kierownicą.

MC20: multimedia

MC20 to kompletny system multimedialny nowej generacji MIA (Maserati Intelligent Assistant). Sercem MIA jest potężny system operacyjny Android Automotive, który oferuje zupełnie nowe, innowacyjne, wydajniejsze wrażenia użytkownika, z pełną personalizacją zgodnie z preferencjami kierowcy. MIA ma dwa ekrany wewnątrz samochodu, cyfrowy zestaw wskaźników i centralny wyświetlacz, które mają podobny kształt i rozmiar. Ani za duże, ani za małe, idealnie pasują do funkcjonalnego wnętrza kabiny MC20 i zapewniają komfort jazdy, ponieważ kierowca nie musi na nowo skupiać wzroku podczas przełączania między ekranami. Klaster 10,25 cala jest w pełni cyfrowy z wyświetlaczem TFT (Thin Film Transistor). Centralny wyświetlacz, również o przekątnej 10,25 cala, ma rozdzielczość HD 1920x720 i funkcje dotykowe typowe dla urządzeń osobistych z inteligentnym ekranem. Ekran posiada specjalną powłokę przeciwodblaskową, która zapewnia maksymalną widoczność nawet w bezpośrednim świetle słonecznym. Efekt przy wyłączonych urządzeniach jest całkowicie czarny, dzięki nowatorskiemu rozwiązaniu optycznemu.

Maserati Connect *

Maserati MC20 jest zawsze połączony dzięki nowemu programowi Maserati Connect. Dzięki ciągłemu podłączeniu Maserati MC20 można mieć oko na stan samochodu, a Maserati Connect ostrzeże kierowcę o terminie naprawy, poprawiając komfort obsługi klienta.

Maserati Connect zwiększa również bezpieczeństwo i ochronę, pomagając w nagłych wypadkach oraz w przypadku kradzieży samochodu.

Dzięki smartfonowi lub smartwatchowi kierowcy mogą zawsze pozostawać w kontakcie ze swoim Maserati MC20 dzięki aplikacji Maserati Connect; jest to również możliwe z domu za pośrednictwem wirtualnego asystenta osobistego (Amazon Alexa i Google Assist). Dzięki systemowi multimedialnemu MIA (Maserati Intelligent Assistant) usługi internetowe Maserati Connect zapewniają nowe wrażenia kierowcy i pasażerom.

Dzięki zintegrowanemu, podłączonemu systemowi nawigacji kierowca ma zawsze aktualne informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, a także stale aktualizowane mapy. MIA umożliwia również aktywację usług Amazon Alexa lub hotspotu Wi-Fi wewnątrz Maserati.

MC20 będzie zawierał usługę przesyłania strumieniowego Hifi firmy TIDAL, która zapewnia najlepszą dostępną jakość dźwięku, wykorzystując w pełni potencjał systemu audio Sonus Faber.

* dostępność może się różnić w zależności od kraju.

MC20: System dzwiękowy

MC20 jest standardowo wyposażony w 6-głośnikowy system nagłośnienia Premium Unbranded oraz w 12-głośnikowy wysokiej klasy system dźwiękowy Sonus Faber jako opcja.

Podstawowy system nagłośnienia składa się z 6 głośników:

  • 2 głośniki wysokotonowe na panelach drzwi
  • 2 głośniki średniopasmowe na panelach drzwiowych
  • 2 głośniki niskotonowe w panelach drzwi

Drzwi motylkowe zapewniają znacznie łatwiejszy dostęp do i z kabiny, a także prezentują kokpit z włókna węglowego, aerodynamikę i całkowicie zdemaskowane przednie koło. Spełniają praktyczny cel, ułatwiając dostęp kierowcy i pasażerom, jednocześnie poprawiając wygląd samochodu i podkreślając charakterystyczne szczegóły. Drzwi są otwierane za pomocą przycisku od wewnątrz i mają czujniki ostrzegające o przeszkodach.

Maserati MC20 to projekt, który łączy dwa bardzo różne światy. Jego wnętrze i karoseria reprezentują piękno i czystość, a podwozie, dolna część z włókna węglowego, wyraża technologię i ekstremalne osiągi. Podział ten jest od razu oczywisty, patrząc na nowego członka rodziny Maserati. Górna część samochodu zapewnia mocne, ale estetycznie harmonijne wrażenia, podczas gdy dolna część, z gołym włóknem węglowym, zaczyna się od aerodynamicznej podłogi i jest raczej bardziej agresywna, z ostrymi krawędziami i narożnikami. MC20 ucieleśnia doskonałą równowagę. Przedni grill jest elementem łączącym te dwa światy i różni się od modeli Maserati z przeszłości. Łączy w sobie dolną część z gołego włókna węglowego z górą w kolorze nadwozia, a jego forma wydaje się składać z dwóch elementów.

Przednie skrzydło jest pozbawione trzech otworów wentylacyjnych, które były cechą charakterystyczną modeli Maserati, ale które byłyby tutaj bezcelowe, ponieważ silnik jest zamontowany pośrodku. Jednak pojawiają się ponownie na tylnej szybie.

Wnętrze MC20: królestwo funkcjonalności

MC20 przekazuje emocje swoją elegancką, ale sportową linią i pozostawia we wnętrzu rolę czystej funkcjonalności. Wszystko jest bardzo racjonalne, prawie minimalistyczne, z dwoma 10-calowymi ekranami, jednym do kokpitu, a drugim, centralnie umieszczonym Maserati Touch Control Plus (MTC Plus MIA), lekko pochylonym w kierunku kierowcy. Tunel jest bardzo prosty, bez zbędnych ozdób. Zawiera tylko selektor trybu jazdy, dwa przyciski zmiany biegów, sterowanie szybą elektryczną i regulację głośności w systemie Infotainment oraz podkładkę do smartfona z bezprzewodową ładowarką. Wszystkie inne elementy sterujące znajdują się na kierownicy, z przyciskiem zapłonu po lewej stronie i kontrolą startu po prawej stronie.

Mimo że najważniejsza jest funkcja każdego elementu, wnętrze jest umiejętnie stylizowane na włókno węglowe, aby wyrazić połączenie mody z wydajnością i inżynierią. Włókno węglowe we wnętrzu ma matowe wykończenie, co zapewnia bardziej dopasowany wygląd przypominający materiał.

Maserati MC20 ma dwie pojemne przegrody bagażowe. Jeden z przodu o pojemności 47 litrów i jeden z tyłu o pojemności 101 litrów.

Nowe kolory MC20 są inspirowane przeszłością

MC20 to pierwsze Maserati malowane w nowej, futurystycznej fabryce w Modenie, nowej linii wyposażonej w innowacyjne, przyjazne dla środowiska technologie. Nowa gama kolorów została wynaleziona dla MC20 i pozostanie ekskluzywna dla tego modelu.

Gama obejmuje sześć kolorów: Bianco Audace, Giallo Genio, Rosso Vincente, Blu Infinito, Nero Enigma i Grigio Mistero. Każdy z nich został wymyślony, zaprojektowany i opracowany wyłącznie dla tego samochodu. Wszystkie kolory powstały dzięki połączeniu dwóch czynników: jednym z nich jest silne odniesienie do włoskiego wzornictwa i wykonania, włoskiej tożsamości, naszego lokalnego obszaru i jego charakterystycznych umiejętności; drugi to aspekt bardziej związany ze spuścizną Maserati, czyli z historią marki i niektórymi historycznymi modelami, wraz z ich reinterpretacją. Za każdym kolorem kryje się wiele prac rozwojowych, które łączą w sobie najnowocześniejszą technologię powłoki, pochodzenie marki, dziedzictwo (aspekt dziedzictwa marki) oraz odniesienie do włoskiej tożsamości, lokalnego obszaru i wzornictwa.

Nowe dynamiczne kolory MC20 powstały z inspiracji wspaniałymi modelami z przeszłości:

  • Bianco Audace
  • Giallo Genio
  • Rosso Vincente
  • Blu Infinito
  • Nero Enigma
  • Grigio Mistero

 

Maserati MC20: odznaka nowej ery

 

MC20, to samochód symbolizujący Nową Erę Maserati. Wprowadza również zmianę stylizacji logo marki. To nie jest rewolucja, ale raczej zdecydowana ewolucja, która sprawia, że ​​Trident - symbol Maserati w całej swojej historii, jest bardziej współczesny, z bardziej nowoczesną, elegancką i stylową grafiką, jednocześnie zachowując swoją historię. Duża liczba drobnych zmian sprawia, że ​​odznaka ta bardzo różni się od poprzednika, stworzonego przez ostatnią zmianę stylizacji w 2005 roku.

Strzałki z boku są teraz zaokrąglone dla większej równowagi i ciągłości między górną i dolną częścią trójzębu. Odległości między trójzębem a jego ciemnoniebieskim tłem zostały zmodyfikowane, aby uzyskać bardziej dynamiczny efekt ogólny. Ta ewolucja rozjaśniła owal, zarówno poprzez rozbicie układu różnych cech, jak i pod względem koloru, usuwając czerwień, aby uzyskać bardziej nowoczesny i świeższy obraz. Logo składa się zatem teraz tylko z dwóch kolorów, białego i ciemnoniebieskiego.

Plakietki, które znajdują się w całym samochodzie, od kierownicy po słupek, kołpaki i przedni grill, mają teraz ten sam wygląd. Błyskawica została usunięta z odznaki kolumny, która zawiera teraz tylko trójząb.

Skrypt Maserati z tyłu samochodu jest nowy, prostszy i bardziej nowoczesny, z czcionką, która zostanie zachowana na potrzeby nazewnictwa przyszłych modeli marki.

Zarówno napis Trident, jak i napis Maserati mają satynowe zamiast błyszczącego chromowanego wykończenia, co daje bardziej zaawansowany technologicznie efekt przypominający polerowane aluminium.

 

Maserati MC20: wyprodukowane we Włoszech

 

Nowe Maserati MC20 to arcydzieło inżynierii i stylizacji, które otwiera nową erę dla marki. Wraz z MC20, Maserati powraca do etapu, na którym zawsze występował, do etapu Super Sports Cars, które łączą luksus i osiągi z wyjątkowym stylem Maserati. Nowe MC20 to model, z którego Maserati czerpie inspirację do samochodu przyszłości, w 100% wyprodukowanego we Włoszech, w pełni opracowanego i skonstruowanego w Modenie. Z tego powodu Maserati wybrało na swoich partnerów jedne z najbardziej znanych włoskich doskonałości.

 

  • Alcantara
  • Brembo
  • Bridgestone
  • Dallara
  • Sabelt
  • Sonus faber