Maserati

Maserati prezentuje: Nettuno - nowy w 100% wyprodukowany przez Maserati silnik z zaadaptowaną technologią F1 w samochodzie drogowym

Nowy, zaprojektowany w 100% w Modenie silnik od Maserati będzie jednocześnie sercem, jak i jednostką napędową nowego supersportowego modelu MC20. Światowa premiera nastąpi już we wrześniu tego roku. Tymczasem odkryj kilka faktów na temat nowego, innowacyjnego silnika od Maserati.

 

Nettuno - czyli nowy silnik został stworzony w Maserati Innovation Lab w Modenie. Został on zaprojektowany specjalnie dla modelu MC20 i jest wynikiem rewolucji technicznej, chronionej międzynarodowymi patentami. Projekt silnika powstał z pasji i zaangażowania zespołu wysoko wykwalifikowanych techników i inżynierów. W ten sposób po dwudziestu latach Maserati po raz kolejny z entuzjazmem podjęło wyzwanie powrotu do Modeny, a także  opracowanie własnego wysoce zaawansowanego technologicznie silnika o niezwykłych osiągach.

Wprowadzenie nowego supersportowego modelu do gamy Maserati jest nie tylko ambitnym projektem, ale i historycznym momentem dla marki. Wraz z premierą Maserati MC20, która odbędzie się 9 i 10 września w Modenie podczas wydarzenia  „MMXX: Czas na śmiałość”  rozpoczynie się nowa era dla marki sygnowanej trójzębem. Wraz z premierą zostaną zaprezentowane nowe modele, które zostaną wprowadzone do produkcji w nadchodzących latach, oraz zostaną ogłoszone innowacyjne układy napędowe oraz ambitne programy opracowane przez Maserati.

 

Kilka faktów o Nettuno - nowym silniku Maserati

Nettuno to nowa jednostka napędowa Maserati w układzie „V” o kącie rozwarcia cylindrów 90° , pojemności 3 litrów oraz 6 cylindrach z podwójnym turbodoładowaniem. Jest on także zaopatrzony w suchą miskę olejową (klasyczne rozwiązanie w samochodach supersportowych).

Silnik osiąga maksymalną moc 630KM przy 7500 obr / min i 730 Nm momentu obrotowego od 3000 obr / min, co daje wynik rzędu 210KM z litra pojemności skokowej.

Kompresja silnika wynosi 11:1, skok cylindra wynosi 82 ​​mm, a jego średnica 88 mm.

Duszą jest innowacyjny komorowy układ spalania z podwójnymi świecami zapłonowymi. Technologia ta wywodzi się z Formuły 1 i jest teraz dostępna po raz pierwszy w silniku przeznaczonym do jazdy po drogach.

 

Poznaj trzy główne cechy silnika Nettuno

Komora wstępna: komora spalania jest umieszczona między elektrodą środkową a tradycyjną komorą spalania i połączona szeregiem specjalnie zaprojektowanych otworów.

Boczna świeca zapłonowa: tradycyjna świeca zapłonowa służy jako wsparcie dla zapewnienia stałego spalania, gdy silnik pracuje na poziomie, który nie wymaga komory wstępnej do uruchomienia.

Układ podwójnego wtrysku - bezpośredni i pośredni: połączony z ciśnieniem zasilania paliwem przy ciśnieniu 350 bar, system redukuje hałas w niskim zakresie obrotów, obniżając emisje i poprawiając zużycie.

Nowy silnik wyprodukowany w Modenie to tradycyjny 90 ° V6, który jest wyjątkowy zarówno pod względem mocy jak i momentu obrotowego. Po raz pierwszy zostanie zastosowany w supersportowym samochodzie MC20, który zapewni Maserati powrót do świata wyścigów.

 

 

 

 Producent: Maserati

 

Architektura silnika: V6 90°

 

Pojemność: 3l

 

 Otwór/skok: 88 x 82mm

 

Stopień sprężania: 11:1

 

Kolejność zapłonu: 1-6-3-4-2-5

 

Moc: 630 KM | 7500 rpm

 

Max moment obrotowy:  730 Nm | 3000 – 5500 rpm

 

Max Obroty silnika: 8000 rpm

 

Turbosprężarki: Twin Side Turbo z elektrycznie sterowanym Wastegate

 

System zapłonu: Twin Spark z pasywną komorą wstępną

 

Pompa smarowania: W pełni zmienna pompa oleju

 

System smarowania: Sucha miska olejowa z pompami oczyszczającymi i zewnętrznym zbiornikiem oleju

 

System paliwowy: PDI (wtrysk bezpośredni 350bar + wtrysk portowy 6bar)

 

Valvetrain & Timing: Dwa wałki rozrządu ze zmiennymi fazami

 

Szerokość silnika: 1000 mm

 

Wysokość silnika: 650 mm

 

Długość silnika: 600 mm

 

Masa silnika (zgodnie z DIN GZ):

 

Poziom emisji: EU6D / China 6B / Ulev 70