Maserati

Nowa era Maserati. Wyjątkowa odsłona GranTurismo

Maserati robi kolejny krok w kierunku nowego rozdziału swojej historii. Marka zaprezentuje specjalny model GranTurismo Zéda z okazji zakończenia produkcji Maserati GranTurismo. Nowy samochód zbiega się z ostatnim ogłoszeniem marki o nowych i zelektryfikowanych modelach Maserati, o czym więcej można przeczytać tutaj: http://bit.ly/2COqAWw.

 

GranTurismo Zéda

Maserati przedstawia wyjątkowy samochód, który ma podróżować po świecie w oczekiwaniu na pojawienie się nowego GranTurismo. Unikalny model, zawierający futurystyczne odcienie zewnętrzne zaprojektowane przez Centro Stile Maserati, opowiada historię początku nowej ery: GranTurismo Zéda to most łączący przeszłość, teraźniejszość i przyszłość marki. Obserwując model od tylnej części do przodu, powierzchnie zmieniają się i stają się bogatsze, przechodząc od lekkiego satynowego wykończenia do polerowanego efektu „metalurgicznego”.

To zarazem koniec i początek, bo koniec produkcji Maserati GranTurismo i GranCabrio oznacza początek nowej ścieżki dla fabryki w Modenie. Nowe GranTurismo i GranCabrio, które zostaną wyprodukowane w centrum produkcyjnym w Turynie, zapoczątkują nową erę elektryfikacji w gamie samochodów Maserati, stanowiąc pierwsze modele, które wprowadzą w 100% elektryczne rozwiązania w historii marki. Dodatkowo trwają już prace nad aktualizacją linii produkcyjnej w związku z całkowitym remontem, w ramach którego powstanie obiekt  dedykowany budowie nowego supersportowego modelu – samochodu o wysokich osiągach, charakteryzującego się najnowocześniejszą technologią, którego premiera planowana jest na 2020 rok. Równolegle rozpoczęły się prace dotyczące lakierni, będącej całkowitą innowacją obiektu, wyposażonej w racjonalizatorskie technologie o niskim wpływie na środowisko oraz charakteryzującej się specjalnym designem, umożliwiającym klientom oglądanie ich samochodów podczas procesu lakierowania.

O GranTurismo

GranTurismo, zaprezentowany podczas targów Geneva International Motor Show w 2007, stanowi kamień milowy w historii Maserati. To czteromiejscowe, dwudrzwiowe coupe, o klasycznym wyglądzie Pininfariny i 8-cylindrowym silniku o naturalnie wolnej przestrzeni, powstało jako nowoczesna interpretacja Maserati A6 1500 z 1947 r. I z czasem zaczęło być traktowane jako flagowy model Maserati. W 2009 roku, kiedy zadebiutował na a targach International Motor Show we Frankfurcie, GranCabrio dołączył do GranTurismo.

Po różnych zmianach GranTurismo zobaczył swoją ostatnią i ostatnią wersję z MY18, w której skuteczny wysiłek zmiany stylizacji poprawił aerodynamikę i ergonomię. GranTurismo MY18 oferował kultowe coupé w 16 kolorach nadwozia. Dostępne były również 14 obręcze kół, a także zaciski hamulcowe dostępne w dziewięciu kolorach oraz pakiety karbonowe nadwozia. 

Wraz z MY18 oferta GranTurismo i GranCabrio obejmowała dwie wersje wyróżniające się silną, unikatową tożsamością: Sport i MC (Maserati Corse). Istnieje ponad 400 000 możliwych kombinacji. Maserati GranTurismo reprezentuje maksymalny wyraz charakteru GT marki, dzięki charyzmatycznemu 4,7-litrowemu silnikowi Ferrari V8 o mocy 460 KM przy 7000 obr. / min i 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 4750 obr. / min. W latach 2007-do dziś GranTurismo i GranCabrio osiągnęły niezliczone sukcesy; na całym świecie sprzedano ponad 40 000 kultowych samochodów, z czego 28 805 to GranTurismo, a 11 715 to GranCabrio.